Suited to the Job Samo Vidic/Red Bull Content Pool


A Scuderia Toro Rosso felfrissítette keretét és két új pilótával vág neki a jövő évi szezonnak! Az idei évben az Forma 1-ben már bemutatkozó Daniel Ricciardo mellett a frania tehetség Jean-Eric Vergne kapott ülést. A változásról a csapatfőnökkel, Franz Tosttal beszélgettünk.

Franz, mikor döntöttetek Daniel Ricciardo és Jean-Eric Vergne szerződtetése mellett?
Franz Tost: A csapatösszeállítás hosszú ideje megbeszélés tárgyát képezte, mivel nyilvánvalóan a csapat teljesítményének létfontosságú tényezője. A végső döntést a Red Bull ausztriai központjában hoztuk meg 2011. december 13-án.

A szerződés a pilótákkal egy évre vagy annál hosszabb időre szól?
FT: Nem szeretnénk nyilvánosságra hozni a pilóták szerződésének részleteit, de mondjuk, hogy a döntő tényező az autóban nyújtott teljesítményük, és a jól végzett munka pedig előnyt jelent a szerződés meghosszabbításának elbírálásánál

Ricciardo lesz a csapat első számú pilótája?
FT: Nem, annak ellenére, hogy az F1-es versenyzésben szerzett tapasztalatának köszönhetően könnyebben megfelelne az elvárásoknak. Jean-Eric azonban bebizonyította, hogy nagyon gyorsan tanul, ezért várakozásaim szerint hamarosan felzárkózik. A csapat szempontjából fontos, hogy a téli tesztelés során a lehető legnagyobb vezetési tapasztalatra tegyenek szert.

Miért döntöttetek Buemi és Alguersuari lecserélése mellett?
FT: Sebastien három szezont töltött nálunk, Jaime pedig kettő és felet. Mindketten keményen dolgoztak, a lehető legjobb teljesítményt nyújtottak, jó eredményeket értek el. A Scuderia Toro Rosso mindig is „újoncképző iskolának” tekintette magát, és több mint két szezon után az ember már nem számít újoncnak. Ideális esetben a pilóták a Scuderia Toro Rosso csapatától a Red Bull Racinghez kerülnek, azonban testvércsapatunknál pillanatnyilag nincs üresedés. Igazságtalan döntésnek tűnhet, a Formula-1 azonban kemény világ, a Toro Rosso pedig mindig is nagyon egyértelműen hangsúlyozta a pilóták kiválasztásának szempontjait.

A pilóták cseréjére vonatkozó döntés pusztán azon a tényen alapul, hogy esélyt kell adni az új Red Bullos fiatal pilótáknak az F1-ben?
FT: Nem, mivel meg kellett bizonyosodnunk afelől, hogy készen állnak a továbblépésre. Daniel esetében a döntés könnyebbnek bizonyult, mivel, mint mondtam, már versenyzett az F1-ben.

Nem frusztráló fiatal és tapasztalatlan pilótákkal dolgozni? Ha nem létezne a Red Bull Fiatal Pilóták programja, tapasztaltabb pilótákat választhatnátok, akik már bizonyították képességeiket az F1-ben.
FT: Nem, nem frusztráló, éppen ellenkezőleg. A csapat minden tagja számára nagyon érdekes tapasztalat fiatal pilótákkal dolgozni, ami azt jelenti, hogy a saját kedvedre formálhatod őket. A csapatból mindenki, a versenymérnököktől kezdve a kommunikációs emberekig próbálhat új szokásokat kialakítani az új pilótákban, amelyeket egész pályafutásuk során hasznosíthatnak.

Pár hónapon belül ismét kezdődnek a tesztek, tehát mennyire volt fontos most dönteni a pilóták személyéről?
FT: Mindig jó a lehető legkorábban tudni, hogy kik vezetik az autókat. Hogy csak egy dolgot említsek, a találgatásokkal töltött hetek általában rombolón hatnak a csapatmunkára. Bár elég jól ismerjük a két új pilótánkat, ez azt is jelenti, hogy már elkezdhetnek együtt dolgozni a mérnökökkel az adategyeztetésben, sőt, az új autók kialakításába is lehet némi beleszólásuk. Azt is jelenti, hogy biztos lehetek benne, komolyan veszik a téli erőnléti edzéseiket!
 

Cikk részletek